Απαγορεύεται οποιαδήποτε χρήση των κειμένων ή των φωτογραφιών χωρίς άδεια χρήσης από τον ιδιοκτήτη. Από το Blogger.

Βιβλία συμπεριφοράς από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο!..

by - Τρίτη, Ιουλίου 05, 2016

Σε μία από τις τελευταίες αναρτήσεις του Ιουνίου, λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, είχα μοιραστεί μαζί σας κάποιες σκέψεις μου που με προβλημάτιζαν από την αρχή της χρονιάς σχετικά με το παιδί μου και την πρώτη του επαφή με τα υπόλοιπα παιδιά στο σχολείο αλλά και με την δασκάλα..Μπορείτε να διαβάσετε εδώ τις σκέψεις μου....Σήμερα θα σας δείξω 2 πολύ σημαντικά βιβλία, κατά την δική μου γνώμη, που αφορούν την συμπεριφορά του παιδιού και την διαχείριση των συναισθημάτων του τις στιγμές που αισθάνεται θυμωμένο, πληγωμένο ή αποκαρδιωμένο!Κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο και είναι σε ιδιαίτερα χαμηλή!Θα τα βρείτε εδώ και εδώ!
Εκδόσεις Μεταίχμιο

Δεν είναι λίγες οι φορές που έπιασα το παιδί μου να γυρίζει γεμάτος αρνητισμό από το σχολείο!Είναι παιδί που μου τα λέει όλα.Ακόμη και την παραμικρή λεπτομέρεια!Είμαι τυχερή όσον αφορά αυτό το θέμα!Ωστόσο, είναι και πολύ ευαίσθητος και δεν είναι λίγες οι φορές που πληγώθηκε από τα λεγόμενα ή τις πράξεις των φίλων του!Άλλες τόσες είναι οι φορές,όμως, που πλήγωσε είτε για να ανταποδώσει τα πυρά είτε γιατί δεν ήξερε πως αλλιώς να υπερασπιστεί τον εαυτό του.Και τα δύο βιβλία που σου δείχνω πιο επάνω υπήρξαν οι σύμβουλοί μου καθ' όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς και αν εσύ που με διαβάζεις τώρα είσαι εκπαιδευτικός και ξέρεις πως δεν είναι διαθέσιμα στο σχολείο που εργάζεσαι, θα ήταν μία καλή χειρονομία να τα προσφέρεις εσύ στα παιδιά που θα έχεις την νέα χρονιά και όποτε εμπλέκονται σε διαμάχες να τα βάζεις δίπλα το ένα στο άλλο ώστε να συζητάτε και να μιλάτε γύρω από τα όμορφα αυτά βιβλία!..
Εγώ τουλάχιστον αυτό έκανα τους τελευταίους μήνες.. Δεν του διάβαζα απλά..Ξεδιπλώθηκαν πολλές συζητήσεις γύρω από αυτό. Και να σου πω κατάφερα να του εκμαιεύσω πολύ περισσότερα πράγματα από όσα φανταζόμουν. Σημαντικά περιστατικά στα οποία δεν έτυχε να αναφερθεί ίσως λόγω του τρεξίματος της ημέρας. Όχι, δεν είμαι υπερβολική ούτε υπερ-αναλυτική!Επειδή, όμως, η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερη λόγω σύστασης του τμήματος που έτυχε να είναι το παιδί μου έπρεπε και εγώ να πάρω τα μέτρα μου! 
Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω με απόλυτη βεβαιότητα είναι πως οι λέξεις και οι πράξεις των παιδιών μας πάντα κάτι κρύβουν από πίσω!Ίσως να κρύβουν αισθήματα θυμού, λύπης, απόρριψης, σύγχυσης ή φόβου..Μην ξεχνάμε πως και τα παιδιά ξεσπάνε σε ανύποπτο χρόνο όπως ακριβώς κάνουν και οι μεγάλοι που κρατούν μέσα τους ότι τους πειράζει και κάποια στιγμή απλά ''σκάνε''..
Το βιβλίο '' Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε''  με βοήθησε να μάθω στο παιδί μου πώς να επιλέγει προσεκτικά τα λόγια του πριν μιλήσει. Ποιες είναι οι λέξεις που πρέπει να χρησιμοποιεί ώστε να είναι ευγενικός και να σέβεται τους φίλους του.Μιλήσαμε για την λέξη ''συγγνώμη'' και με τον καιρό την εντάξαμε στην καθημερινότητά μας.Γιατί δεν μαθαίνουμε από την μία μέρα στην άλλη. Θέλει εξάσκηση πολύ και επανάληψη.Και μέρα με τη μέρα έβλεπα όλο και καλύτερη διαχείριση από το πιτσιρίκι μου. Ώσπου στο τέλος της χρονιάς μου το εκμυστηρεύτηκε και η δασκάλα του. Δεν ήταν λίγες οι φορές που προσπάθησε να εξομαλύνει έναν καυγά μεταξύ φίλων του. Και δεν ήταν λίγες οι στιγμές που κατάφερε να συγκρατήσει τον εαυτό του όταν τον πλημμύριζαν έντονα αισθήματα θυμού!..
Το βιβλίο πάλι '' Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε'' με βοήθησε να μεταφέρω στο παιδί μου μία τεράστια ''αξία'' ζωής. Η χρήση βίας δεν είναι ποτέ η σωστή πρακτική, ούτε και θα δώσει λύση στο πρόβλημά που αντιμετωπίζουμε την συγκεκριμένη στιγμή!''Με βοήθησε να μάθω στο παιδί μου πως τα χέρια του είναι κυρίως για να φροντίζει τον εαυτό του αλλά και τους υπόλοιπους γύρω του. Με βοήθησε να του μάθω πώς χρησιμοποιούμε τα χέρια μας με εποικοδομητικό τρόπο. Μιλήσαμε για το πόσα πολλά πράγματα καταφέρνουμε να φτιάξουμε με τη βοήθεια των χεριών μας και πόσο τυχεροί είμαστε που ο Θεός μας ευλόγησε να τα έχουμε στη διάθεσή μας!Με βοήθησε, τέλος, να φυτέψω στο μυαλουδάκι του πως μόνο ειρηνικό τρόπο μπορείς να επιλύσεις ένα πρόβλημα, μία διαμάχη ή έναν μεγάλο καυγά. Να νιώσει ικανός και να πιστέψει στον εαυτό του πώς μπορεί να καθίσει ήσυχα με τον φίλο του να τα βρούνε αμέσως μόλις ηρεμήσουν, συζητώντας και ακούγοντας ο ένας τον άλλον!
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Όπως ανέφερα και πιο πάνω, δεν είναι βιβλία που διαβάζονται μία φορά!Δεν πρόκειται για ιστορίες ή κάποιο μυθιστόρημα. Πρόκειται για την πραγματικότητα που βιώνουν όλα τα παιδιά καθημερινά στο σχολείο αλλά και όλες τις ώρες της ημέρας. Είναι βιβλία που πρέπει να διαβάζονται μεγαλόφωνα  μέσα στα σχολεία και από τα ίδια τα παιδιά, μέσα στην ομάδα ή στην τάξη!
Στο πίσω μέρος τους διαθέτουν τρόπους επεξεργασίας του βιβλίου που θα σας βοηθήσουν πολύ!Συμβουλευτείτε τους και συζητήστε γύρω από τις εικόνες μαζί με το παιδί σας.Ρωτήστε το πώς νιώθει όταν μιλάει άσχημα ή όταν του μιλούν οι άλλοι με τον τρόπο αυτό. Πώς νιώθει όταν χτυπάει ή όταν τον χτυπούν.
Είμαι σίγουρη πως θα σας φανούν χρήσιμα, ίσως και σωτήρια!
Ως την επόμενη μας συνάντηση, σας μαμαδογλυκοφιλώ!

You May Also Like

0 σχόλια

My Insta Posts