Η φοίτησή μας στο Νηπιαγωγείο σε λίγους μήνες θα ολοκληρωθεί και έτσι αρχίσαμε να ετοιμαζόμαστε σιγά σιγά για το μεγάλο σχολείο! Η γραφή του Ντίνου έχει εξελιχτεί πολύ αυτή την χρονιά και αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι πρόκειται για ένα τελειομανή πιτσιρίκι!(Από ποιον πήρε άραγε❓❗)Αγαπημένη μας ώρα είναι εκείνη του μεσημεριού που χαλαρώνουμε στο τραπεζάκι δραστηριοτήτων γράφοντας γράμματα και τις πρώτες μας δισύλλαβες- τρισύλλαβες λέξεις, τις οποίες προσπαθούμε να τις συλλαβίσουμε κιόλας!
Αρχικά, θέλησα να του ετοιμάσω έναν πίνακα με το αλφάβητο! Μιας και είχα χαρτόνια διαθέσιμα επέλεξα ένα γαλάζιο για φόντο, το αγαπημένο του χρώμα, και με ένα άλλο λευκό έκοψα στρόγγυλα συννεφάκια όπου θα έγραφα το κάθε γράμμα, πεζό και κεφαλαίο πλάι πλάι! Σχημάτισα 24 συννεφάκια, ένα για το κάθε γράμμα, με την βοήθεια ενός κουπάτ για τάρτα! (την ήξερες εσύ αυτή την χρησιμότητά του?😅)
Έπειτα έγραψα σε κάθε συννεφάκι το κάθε γράμμα! Ο μικρός είχε την ιδέα δίπλα από αυτό να γράψουμε τις πρώτες λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό που ξεκινούν με το γράμμα αυτό! Έτσι και έγινε!Κολλήσαμε τα λευκά συννεφάκια με τα πεζά και κεφαλαία στο γαλάζιο χαρτόνι μας και αυτό με τη σειρά του στον μαυροπίνακά μας! Το πιτσιρίκι έβαψε τα γράμματα και τις λέξεις με μαρκαδόρο, χρώματος της επιλογής του, ώστε να γίνει πιο ευχάριστο και ζωηρό!
Αρχικά, θέλησα να του ετοιμάσω έναν πίνακα με το αλφάβητο! Μιας και είχα χαρτόνια διαθέσιμα επέλεξα ένα γαλάζιο για φόντο, το αγαπημένο του χρώμα, και με ένα άλλο λευκό έκοψα στρόγγυλα συννεφάκια όπου θα έγραφα το κάθε γράμμα, πεζό και κεφαλαίο πλάι πλάι! Σχημάτισα 24 συννεφάκια, ένα για το κάθε γράμμα, με την βοήθεια ενός κουπάτ για τάρτα! (την ήξερες εσύ αυτή την χρησιμότητά του?😅)
Έπειτα έγραψα σε κάθε συννεφάκι το κάθε γράμμα! Ο μικρός είχε την ιδέα δίπλα από αυτό να γράψουμε τις πρώτες λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό που ξεκινούν με το γράμμα αυτό! Έτσι και έγινε!Κολλήσαμε τα λευκά συννεφάκια με τα πεζά και κεφαλαία στο γαλάζιο χαρτόνι μας και αυτό με τη σειρά του στον μαυροπίνακά μας! Το πιτσιρίκι έβαψε τα γράμματα και τις λέξεις με μαρκαδόρο, χρώματος της επιλογής του, ώστε να γίνει πιο ευχάριστο και ζωηρό!
Εκτός από την προγραφή προσπαθούμε να συλλαβίσουμε αρχικά και έπειτα να διαβάσουμε ολόκληρη την λέξη που συναντάμε κάθε φορά!Ειδικά είμαστε στο super market ή στο δρόμο δεν αφήνουμε πινακίδα ή ταμπέλα ασχολίαστη! Έτσι, ξεκίνησα ,ύστερα από παρότρυνση της δασκάλας μας, με την βοήθεια καρτελών πρώτης ανάγνωσης την προσπάθεια να τον μάθω να συλλαβίζει! Εκτύπωσα τις καρτέλες, τις κόψαμε μαζί με τον μικρό και έπειτα τις πλαστικοποίησα!Το ''παιχνίδι'' είχε μόλις αρχίσει!
Προσπαθούσα να κάνουμε τον ήχο του κάθε γράμματος, όπως μας έχει υποδείξει η δασκάλα! Δηλαδή το Άλφα δεν το φωνάζουμε με το όνομά του αλλά ως "αα", το Βήτα ως ''ββ'' (ούτε βου, σκέτο ββ), το Γάμα ως ''γγ'' ('οχι γου) και πάει λέγοντας! Αφού προσπαθήσαμε να συλλαβίσουμε την κάθε λέξη την γράψαμε με μεγάλη ευκολία στο αγαπημένο του τετράδιο!
*Τις καρτέλες πρώτης ανάγνωσης τις βρήκα και τις εκτύπωσα από εδώ!*
Παρόμοια δουλειά κάναμε και με τις κάρτες της αλφαβήτας με ζωάκια που θα σου δείξω παρακάτω! Τις εκτύπωσα από εδώ, τις πλαστικοποίησα και αυτές και ξεκινήσαμε το παιχνίδι! Αρχικά, τις ανακάτεψα ώστε να μην είναι με την σειρά τα γράμματα! Του ζητούσα να μου βρει το κάθε γράμμα που του έλεγα! Έπειτα το έγραφε στο χαρτί -μικρό και μεγάλο- και προσπαθούσαμε να συλλαβίσουμε την λέξη που βλέπαμε να αρχίζει από το γραμματάκι αυτό!
Το παιχνίδι με τις κάρτες και τις καρτέλες το ξεκίνησα περισσότερο για να ξεκινήσουμε να συλλαβίζουμε! Τα γράμματα της αλφαβήτα τα αναγνωρίζει ο μικρός και αγαπημένη του ασχολία είναι να βλέπει λέξεις και να τις αντιγράφει! Είναι κάτι που τον διασκεδάζει! Οπότε την αναγνώριση και την γραφή την έχει κατακτήσει! Του μένει να κατακτήσει τώρα και την ανάγνωση των λέξεων σιγά σιγά! Ανυπομονεί, λέει, να διαβάζει τις βιβλιο- ιστορίες μας μόνος του!
Στο σημείο αυτό θέλω να σου πω. πως αν έχεις νήπιο και εσύ όπως και εγώ και δεν έχει μάθει ακόμα να αναγνωρίζει τα γράμματα ή να γράφει καθαρά και με την σωστή φορά (από πάνω προς τα κάτω δηλαδή↓↓↓) ή και να συλλαβίζει, τότε μην αγχώνεσαι καθόλου! Ίσως το δικό σου παιδάκι να θέλει παραπάνω χρόνο να κάνει πράξη τις πληροφορίες που δέχεται τον χρόνο αυτό! Ίσως η δασκάλα της πρώτης δημοτικού να φρικάρει λιγότερο με το δικό σου παιδί, γιατί πολλές ισχυρίζονται ότι προτιμούν τα πρωτάκια να έρχονται χωρίς να ξέρουν προγραφή, μιας και δυσκολεύονται να τους μάθουν τον σωστό -δικό τους- τρόπο! Και αν δεις πως πιέζεται το παιδί ή δυσανασχετεί μην εξακολουθείς να το πιέζεις και εσύ με την σειρά σου! Άφησε το να πάρει το χρόνο του και κάποια στιγμή θα δεις πως θα έχει μάθει όσα πρέπει πριν διαβεί την πόρτα του μεγάλου σχολείου!
Εγώ έτυχε να έχω νηπάκι που γυρίζει με απίστευτη όρεξη από το σχολείο! Κάθε μεσημέρι έχουμε όπως λέει και ο ίδιος '' προετοιμασία''!
Παρόμοιες κάρτες κυκλοφορούν free άπειρες στο Pinterest! Όποιες και αν επιλέξεις η δουλειά σου θα γίνει εξίσου καλά!
Ως την επόμενη συνάντησή μας, σε μαμαδογλυκοφιλώ!
0 σχόλια